Podatki od mediów w USA

Media społecznościowe są nierozerwalnie związane z rozwojem technologii. Zauważyli to rządzący i narzucili gigantom mediów społecznościowych wyższe podatki w USA. Co planuje rząd Joe Bidena? Jak odniesie się do tego Zuckerberg?

Rząd USA zaplanował zwiększenie podatków dla mediów społecznościowych z górnej półki: Google i Facebooka. Jak kształtować się będzie dalej rzeczywistość 2021 roku? Dlaczego rząd mógłby wprowadzić takie opodatkowanie na wybrane media? Jakie jest zdanie Marka Zuckerberga?

Zmiana rządu w USA niekoniecznie oznacza wprowadzenie dobra dla tego kraju, a może wiąże się z wykorzystaniem potencjału dotąd niezauważanego przez dotychczasowe rządy? Donald Trump odznaczał się rozwagą w rozwoju technologicznym i prosił o nienakładanie przez inne państwa oraz USA większych podatków na gigantów mediów społecznościowych jakimi są: Google i Facebook.

Joe Biden obecny prezydent jednak myśli zgoła odmiennie i zamierza wprowadzić na Facebook i Google dużo wyższe podatki. Pomyślał on o takich mediach społecznościowych jak: Apple, Facebook, Alphabet. Nikogo taki zabieg nie dziwi, biorąc pod uwagę zarobki tych mediów na reklamodawcach. Do tej pory omawiani giganci płacili naprawdę minimalne stawki podatkowe – byli oni rejestrowani w Irlandii, a tam obowiązują dużo niższe daniny. Irlandia stała się tematem numer jeden przy dyskutowaniu o wprowadzeniu wyższych podatków dla wybranych gigantów w mediach. Inicjatywa ta wykroczyła poza teren USA. Na dzień dzisiejszy dyskusje toczą się w blisko 140 krajach na całym świecie.

Rząd USA Joe Bidena planuje koniec obrad w czerwcu 2021 roku. Nowe prawo podatkowe będzie zawierało konkretne szczegóły dotyczące wprowadzenia wyższego opodatkowania na Google i Facebook. Mark Zuckerberg, właściciel i twórca Facebooka uważa takie rozwiązanie podatkowe za uczciwe.

Google i Facebook będą zagrożone wyższymi podatkami. Na sam początek Joe Biden planuje objąć podatkiem takie media społecznościowe jak Alphabet, Apple i Facebook. Do tej pory wymienione media płaciły naprawdę niskie podatki, a zarabiały na reklamodawcach masę pieniędzy. USA konsultuje swój pomysł z blisko 140 krajami z całego świata. Twórca Facebook a nie widzi przeszkód w takim rozwiązaniu.