Warunki które rozważyć przy zmianie w firmie

Kiedy refleksja menedżerów koncentruje się na wszystkich pracownikach i ich dobru, opiera się na dogłębnej analizie wszystkich pozytywnych lub negatywnych reperkusji, i kiedy menedżerowie wdrożyli działania zapewniające, że zmiana odbywa się w najlepszych warunkach, oczywiste jest, że ryzyko będzie mniejsze.

Uwzględnienie odpowiedzialności korporacyjnej.

Spójrzmy prawdzie w oczy, nowe pokolenia są o wiele bardziej uważne na globalną etykę firm. Sieci społeczne, jak powiedzieliśmy, są miejscem sankcji i nie można uciec od tego w nadchodzących latach z rosnącą informacją o wszystkich. Wzrosła interakcja między konsumentem a firmą, a oczekiwania uległy głębokiej zmianie. Najmniejszy skandal może sprawić, że marka zniknie, a wystarczy spojrzeć na liczne przykłady skandali w przemyśle spożywczym, aby zrozumieć, że firmy muszą zwracać baczną uwagę na swoją etykę. Identyfikowalność w przemyśle spożywczym stała się zasadą, której trudno nie doceniać.

Nawet jeśli Twoja firma nie może kontrolować wszystkiego, konieczne będzie jednak wprowadzenie szeregu procesów, aby kontrolować, czy Twoja firma nie rozwija zachowań sprzecznych z ochroną środowiska, dyskryminacją, wykorzystywaniem dzieci i ogólnie nie wprowadza konsumenta w błąd, nawet pośrednio, zwłaszcza jeśli korzystasz z usług dostawców, którzy czasami nie są zbyt ostrożni w kwestii etyki. A chowanie się za podwykonawcami nie jest dobrym pomysłem, bo internauci nie dadzą się oszukać.

Kwestionowanie produktu lub usługi.

Zmiana czasami bezpośrednio wpływa na produkt lub usługę świadczoną przez firmę. Firma musi brać pod uwagę nowe zastosowania, nowe technologie lub po prostu przyzwyczajenia konsumentów. Zmiana może zatem wpłynąć na funkcjonalność produktu. Każda modyfikacja może mieć głęboki wpływ na usługę lub produkt, który stanie się przestarzały, jeśli pozostanie taki, jaki jest. Na przykład, urządzenia gospodarstwa domowego posiadają nowe funkcje, które mają służyć klientowi. Nie wyobrażamy sobie powrotu do odkurzacza sprzed lat, pralki bez wirowania, czy żelazka bez pary. Przewidywane są również modyfikacje dotyczące załączników do produktu, takich jak śledzenie przesyłek czy obsługa posprzedażowa, która musi być sprawna. Dziś niemalże złą praktyką jest brak możliwości śledzenia otrzymania zamówienia lub jego postępu oraz oferowania obsługi posprzedażnej, która interweniuje w optymalnych terminach.

Polegaj na kluczowych osobach.

Jak z pewnością zdajesz sobie sprawę, zmierzenie się ze zmianą nie jest przypadkowe, a zidentyfikowanie oporu stanowi podstawę do pomocy w komunikacji, przewidywaniu konsekwencji zmiany i wprowadzeniu wskaźników, które pozwolą Ci utrzymać motywację i nadać działaniu większe znaczenie. Przygotowanie obejmuje również zidentyfikowanie kluczowych osób, które będą wspierać Cię w Twoim podejściu, ponieważ jeśli możesz ucieleśnić zmianę, często jest ona przeprowadzana przez pracowników, którzy będą w stanie sprawić, że zostanie ona zaakceptowana lub nadać jej dynamikę.