Jesteśmy coraz bardziej mobilni, wiele spraw załatwiamy już tylko przez internet. Dla oszczędności czasu warto założyć swój profil zaufany. Jeżeli chodzi o sprawy urzędowe, doskonale wiemy ile czasu, przeciętny człowiek spędził, w poczekalni czekając na świstek.
Co to jest profil zaufany?
To sposób by potwierdzić swoją tożsamość elektronicznie. Dzięki zabezpieczeniom nie ma możliwości by ktoś inny, mógł go użyć. Dla ciebie znaczy to tyle, że możesz podpisać umowę czy wniosek zdalnie, bez wychodzenia z domu. Profil zaufany sprawia, że użytkownik staje się wiarygodny dla wszystkich podmiotów publicznych.
Ułatwia to znacznie załatwianie spraw urzędowych, oprócz wniosku o dowód osobisty, możesz zgłosić urodzenie dziecka czy uzyskasz odpisy aktów stanu cywilnego, załatwić naprawdę wszystkie formalności.
Jest to wygoda także, gdy chodzi o ZUS. Daje możliwość podglądu naszych zwolnień lekarskich, sprawdzić stan konta ubezpieczeniowego i przede wszystkim podpisać i złożyć deklarację podatkową.
Jak się do tego zabrać?
Podpis to dane w formie elektronicznej. Profil zaufany jest ważny na trzy lata, które w razie potrzeby możemy wydłużyć na kolejny okres. Założenie jest całkowicie bezpłatne.
Gdzie jesteśmy najbardziej wiarygodni? W banku oczywiście możemy zrobić to od ręki, a właściwie nie musimy nawet iść do placówki. Przy pomocy bankowości internetowej sprawę załatwimy sprawnie. Jednak nie każdy bank oferuje nam takie rozwiązanie. Wystarczy zadzwonić na infolinię lub zapytać w oddziale.