Firmowe rachunki bankowe w Stanach Zjednoczonych nazywane są również komercyjnymi rachunkami bankowymi lub kontami firmowymi. Oferujemy zagranicznym inwestorom (spoza USA) możliwość otwarcia firmowych rachunków bankowych w Stanach Zjednoczonych dla ich spółek zarejestrowanych w tym kraju.
W przypadku istniejących spółek zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych właściciel może nawiązać współpracę z nami w celu zdalnego otwarcia firmowego rachunku bankowego w Stanach Zjednoczonych zamiast udawać się do Stanów Zjednoczonych osobiście. W przypadku spółek rejestrowanych za naszym pośrednictwem większość dokumentów potrzebnych do otwarcia rachunku przygotujemy w oparciu o posiadane dane.
Podstawowe informacje:
I – Charakterystyka rachunku bankowego w USA
- Otwarcie rachunku bankowego w Stanach Zjednoczonych odbywa się w ciągu 2 dni roboczych.
- Wpłata początkowa wynosi jedynie 5000 USD.
- Niska opłata za utrzymanie rachunku pozwala ograniczyć koszt zarządzania rachunkiem.
- Usługa obejmuje otwarcie rachunku czekowego i oszczędnościowego oraz darmową książeczkę czekową.
- Oprócz rachunku w USD klienci mogą również wnioskować o otwarcie rachunków w innych walutach, aby móc obsługiwać najważniejsze waluty rozliczeniowe na świecie (EUR, HKD, GBP itp.).
- Równoczesne uruchomienie bankowości internetowej i mobilnej z możliwością wykonywania międzynarodowych przelewów bankowych.
- Zakwalifikowany klient ma możliwość otrzymania w ramach promocji 250 USD za otwarcie rachunku.
II – Usługa oraz koszt otwarcia firmowego rachunku bankowego w Stanach Zjednoczonych
Oferujemy klientom usługę zdalnego otwarcia rachunku bankowego w Stanach Zjednoczonych za opłatą wynoszącą 1100 USD. Usługa obejmuje:
- Świadczenie usług doradczych w zakresie zdalnego otwierania firmowego rachunku bankowego w Stanach Zjednoczonych.
- Przygotowanie planów wykonalności dla klientów.
- Sprawdzenie dokumentów rejestracyjnych spółki w Stanach Zjednoczonych pod kątem zgodności z wymogami banku.
- Profesjonalne doradztwo w zakresie materiałów przygotowanych przez klienta.
- Sprawdzenie materiałów przygotowanych przez klienta w celu otwarcia rachunku bankowego.
- Wysłanie wszystkich dokumentów do banku w Stanach Zjednoczonych w celu przeprowadzenia wstępnego przeglądu.
- Sprawdzenie dostępności i ustalenie spotkania między bankiem a klientami.
- Zorganizowanie telekonferencji lub wideorozmowy między klientami a bankiem w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem serwisu Zoom.
- Śledzenie całego procesu otwierania rachunku bankowego, okresowe informowanie klienta o postępie.
- Odbiór dokumentów w imieniu klientów po pomyślnym otwarciu rachunku bankowego i wysłanie do klienta pocztą wszystkich materiałów wraz z kodem PIN i książeczką czekową.
III – Termin płatności
Z uwagi na charakter usługi wymagamy uiszczenia pełnej opłaty za usługę (1100 USD) przed wykonaniem usługi otwarcia rachunku bankowego (omówiono w części II). O ile nie wystąpią szczególne okoliczności, po rozpoczęciu świadczenia usługi opłata nie jest zwracana.
Procedura płatności: po potwierdzeniu szczegółów dotyczących usługi przez klienta wyślemy fakturę wraz z listą kontrolną dotyczącą procesu otwierania rachunku bankowego, aby klient mógł zorganizować płatność. Przyjmuje płatności przelewem bankowym oraz za pośrednictwem usług PayPal w walucie USD oraz PLN (po przeliczeniu według kursu banku).
Jakiekolwiek opłaty związane z przekazaniem środków pokrywa klient. Na przykład w sytuacji płatności poprzez PayPal dolicza się do opłaty dodatkowe 5% tytułem prowizji PayPal.
IV – Materiały wymagane do złożenia wniosku o otwarcie firmowego rachunku bankowego
- W przypadku spółek zarejestrowanych przez nasza firma, pomożemy klientom przygotować następujące dokumenty:
- Świadectwo rejestracji spółki w Stanach Zjednoczonych oraz statut.
- Numer identyfikacyjny pracodawcy (EIN) nadany spółce w Stanach Zjednoczonych.
- Dokument tożsamości osoby odpowiedzialnej upoważnionej do reprezentowania spółki (dyrektora, kierownika, pracownika administracyjnego itp.).
- Potwierdzenie adresu zamieszkania w Stanach Zjednoczonych (rachunek za media, rachunek telefoniczny, wyciąg bankowy lub podobny dokument za ostatnie 3 miesiące) osoby odpowiedzialnej upoważnionej do reprezentowania spółki (dyrektora, kierownika, pracownika administracyjnego itp.). Obcokrajowcom, którzy nie są w stanie przedstawić takiego dowodu, możemy pomóc uzyskać kwalifikowane potwierdzenie adresu zamieszkania w Stanach Zjednoczonych. Niniejsza oferta nie obejmuje usługi dostarczenia dowodu potwierdzającego adres zamieszkania w Stanach Zjednoczonych.
- Potwierdzenie adresu zamieszkania poza obszarem Stanów Zjednoczonych (rachunek za media, rachunek telefoniczny, wyciąg bankowy lub podobny dokument za ostatnie 3 miesiące) osoby odpowiedzialnej upoważnionej do reprezentowania spółki (jeśli taka osoba jest obcokrajowcem).
- Indywidualny numer identyfikacji podatkowej (ITIN) osoby odpowiedzialnej upoważnionej do reprezentowania spółki (dyrektora, kierownika, pracownika administracyjnego itp.). W przypadku spółek zarejestrowanych przez nas, wniosek o nadanie numeru ITIN jest uwzględniony w pakiecie rejestracyjnym. Niniejsza oferta nie obejmuje opłaty za usługę złożenia wniosku o nadanie numeru ITIN.
- Klienci muszą we własnym zakresie przygotować następujące dokumenty.
- Dowody prowadzenia działalności (na przykład faktury, umowy lub porozumienia zawierające szczegółowe dane transakcji, informacje na temat klientów oraz dostawców).
- Biznesplan (jeśli istnieje).
- Inne informacje, takie jak witryna internetowa firmy, broszura (jeśli istnieje).
Bank akceptuje wyłącznie dokumenty w języku angielskim. Jeśli dokumenty sporządzono w innych językach, konieczne jest ich tłumaczenie. Usługa otwarcia rachunku bankowego przez nas nie obejmuje tłumaczenia. Jeśli zajdzie potrzeba skorzystania z usługi tłumaczenia, możemy polecić firmę tłumaczeniową, która zrealizuje usługę tłumaczenia.
V – Przebieg procedury otwarcia rachunku bankowego
- Klienci wysyłają do nas wszystkie przygotowane dokumenty (wspomniane w części IV).
- My wysyłamy otrzymane dokumenty do urzędników bankowych w celu oceny możliwości otwarcia rachunku bankowego.
- Urzędnicy bankowi przedstawiają swoją opinię.
- Po otrzymaniu płatności nasi pracownicy spotykają się z urzędnikami bankowymi w celu uzyskania formularzy wniosków udostępnianych przez bank i organizują telekonferencję między klientem a urzędnikiem bankowym.
- Po odbyciu telekonferencji lub wideorozmowy i otrzymaniu od klienta podpisanego wniosku urzędnicy bankowi przekażą wszystkie dokumenty do działu zgodności w celu ich zatwierdzenia.
- Wynik procedury otwarcia rachunku bankowego najpierw zostanie przesłany pocztą elektroniczną przez urzędników bankowych zgodnie z polityką banku. Okres oczekiwania wynosi około 2 dni roboczych.
- Jeśli rachunek bankowy zostanie pomyślnie otwarty, bank prześle na odpowiedni adres międzynarodowy dokumenty zawierające urządzenia zabezpieczające (token), kod PIN oraz książeczkę czekową (jeśli została wystawiona). W przypadku przesłania listów do nas klient otrzyma powiadomienie ze stosowną informacją. My możemy wysłać list kurierem (opłatę za przesyłkę kurierską ponosi klient) na adres wskazany przez klienta.
- Po otrzymaniu karty debetowej oraz tokenu wymagana może być aktywacja konta. W celu aktywacji konta klient może skontaktować się bezpośrednio z bankiem.
VI – Czas realizacji
Po otrzymaniu wszystkich podpisanych dokumentów wnioskowych i spotkaniu z klientem bank przetwarza wniosek w ciągu około 2 dni roboczych.
VII – Ważna informacja
- Niniejsza oferta opiera się na bieżącej polityce bankowej Stanów Zjednoczonych. Jeśli banki w Stanach Zjednoczonych zdecydują się zaostrzyć zasady otwierania rachunków bankowych, wymagane może być specjalne zatwierdzenie.
- Banki podejmą decyzję o otwarciu rachunku w oparciu o informacje na temat rodzaju oraz miejsca prowadzenia działalności spółki, narodowości oraz danych dyrektorów, udziałowców i osób upoważnionych do składania podpisów w imieniu spółki. Banki mogą zatwierdzić lub odrzucić wniosek o otwarcie rachunku według własnego uznania, dlatego NIE ma gwarancji, że rachunek zostanie otwarty.
- Przesyłki z państwowych instytucji administracyjnych mogą być wysyłane wyłącznie na adres pocztowy podany w pakiecie rejestracyjnym. Jeśli po otwarciu firmowego rachunku bankowego klienci zechcą otrzymywać przesyłki nadane przez instytucje niebędące państwowymi instytucjami administracyjnymi (na przykład wyciągi z konta) na adres w Stanach Zjednoczonych, możemy zaoferować dodatkową usługę udostępnienia adresu pocztowego.